10 kalorycznych pułapek na które musisz uważać

Jedząc golonkę masz świadomość, że pochłaniasz mnóstwo kalorii i tłuszczu. Jednak kiedy przegryzasz np. paluszki, nie odczuwasz wyrzutów sumienia pomimo tego, że są kaloryczne. O tym, że karkówka i chipsy są tłuste i kaloryczne wiedzą nawet dzieci. Jednak istnieje wiele produktów spożywczych, które pomimo swojej wysokiej kaloryczności wyglądają niewinnie…


Oto kaloryczne pułapki, na które musisz uważać:

 

KAWA Z CUKREM

Kawa czarna bez cukru zawiera tylko 2 kcal w 100 ml, jednak jeżeli ją posłodzisz np. 2 łyżeczkami cukru,  staje się kaloryczna (40 kcal).Wypijając 3 takie kawy w ciągu dnia, dostarczasz do organizmu dodatkowo 120 niepotrzebnych kalorii.Do kawy oprócz cukru często dodaje się różne zabielacze. Jeżeli jest to mleko do 2 % tłuszczu – to bardzo dobrze. Gorzej, jeśli do kawy dodajesz mleko skondensowane lub śmietankę w proszku (mają mnóstwo kalorii i tłuszczu).

PESTKI SŁONECZNIKA I DYNI

ciastkaPestki słonecznika i dyni są bardzo zdrowe – zawierają mnóstwo witamin, składników mineralnych oraz niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych zbawiennych dla naszego mózgu.
Dobrze jadać je codziennie… ale w małych ilościach, ponieważ są bardzo kaloryczne. 100 g pestek (czyli małe opakowanie) dostarcza ok. 560 kcal.

MASŁO

Masło “Ekstra” dostarcza aż 735 kcal/100 g
Masło śmietankowe – 659 kcal/100 g

Porcja masła “Extra” wystarczająca do posmarowania kromki chleba (5 g) ma prawie 40 kcal!

PALUSZKI

100 g paluszków solonych (1 opakowanie) to aż 420 kcal

ŻELKI

Kuszą kolorowymi opakowaniami, fantazyjnymi kształtami i smakiem. Niestety dostarczają „pustych kalorii” i mają dużą zawartość cukru.
1 garść żelków miśków to ok. 170 kcal

SERY ŻÓŁTE I PLEŚNIOWE

Sery żółte i pleśniowe są znakomitym źródłem energii.
1 cieniutki plasterek żółtego sera to około 50 kcal. Na kromkę chleba kładziemy 2 lub 3 plasterki, co daje już 100 do 150 kcal.
Najbardziej popularny w Polsce Camembert dostarcza 350 kcal i 27 g tłuszczu.

PŁATKI ŚNIADANIOWE

Płatki śniadaniowe są reklamowane jako “zdrowy start dnia”. Jednak niektóre z nich są bardzo mocno przetworzone – dosładzane, czekoladowe, w postaci kulek, muszelek, poduszeczek, czy zlepiane “miodem”. Jak wynika z badań konsumenckich (w których badano 275 rodzajów płatków dostępnych na rynku brytyjskim) ok. 75% płatków nie można określić jako zdrowe. Zawierają bowiem bardzo dużo tłuszczu (niekiedy więcej niż kanapka z boczkiem) i mnóstwo kalorii (więcej niż baton czekoladowy). Poza tym mają mało błonnika pokarmowego i zbyt dużą ilość cukru.

ORZESZKI ZIEMNE

Mała paczuszka (100 g) dostarcza 600 kcal i 50 g tłuszczu.

CIASTO FRANCUSKIE

Masło, cukier, mąka i czasem nadzienie – to główne składniki ciasta francuskiego. Wszystko razem smakuje wspaniale, dlatego często sięgasz np. po croissanty. Niestety mają one mnóstwo kalorii. Jeden rogal z francuskiego ciasta ma aż 300 kcal i około 20 g tłuszczu!

MAJONEZ

Dla wielu osób niezastąpiony dodatek do sałatek, jajek, czy kanapek. Tymczasem jedna łyżka majonezu to aż 166 kcal i 18 g tłuszczu! Nic w tym dziwnego, ponieważ składa się on głównie z oleju.

 

X